Restauratie van mijn Suzuki RV125

 

In mei 2003 kreeg ik de kans om deze Suzuki RV125 te kopen

Dit is een foto zoals ik hem aankocht

Er was wel nog wat werk aan, de motor moest uit mekaar voor een revisie van de krukas. Deze werd weggebracht, en wat bleek bij het monteren, men had deze verkeerd in mekaar gezet. De opening in de pen zat aan de verkeerde kant.

 

Bij het demonteren van de RV125 heb ik voldoende foto's genomen, deze komen later  goed van pas voor het terug  in mekaar zetten  van de verschillende onderdelen.

wpe1E.jpg (74969 bytes)   wpe18.jpg (51307 bytes)   wpe1C.jpg (85137 bytes) 

Bij het demonteren van de veerpoten bleken deze krom te zijn.

 

De volgende onderdelen heb ik besteld en zijn nog te krijgen bij Suzuki

Spatbord achter - Pakking voorwiel en achterwiel - Bouten stuur - Oliekering vorkpoten - Bagagedrager - Luchtfilter - Rubbers voorlicht

Achterlicht compleet - Stickers Suzuki - Poten voorvork - Spiegels - Stuur - Lagers wielen - Lagers krukas - Piston en segmenten

 

De kader en velgen  werden op 12/08/2003 naar metallisatie Van Cauteren NV gedaan voor te stralen en te metalliseren en te poederlakken.

Eveneens al de bouten werden weggebracht om te laten verzinken, dit bij  CNC Taeymans & Lysen bvba te Merksem

De zijdeksels van de motor zijn al voorzien van een nieuw laagje verf.

 

 wpe13.jpg (86510 bytes)  wpe16.jpg (76720 bytes)  wpe18.jpg (87054 bytes)

01/09/03 Telefoontje dat de kader en de onderdelen klaar waren, prachtig resultaat.

 

wpe13.jpg (99545 bytes)

10/09/2003 De bouten en onderdelen, deze zijn terug nieuw na een nieuwe laag zink of croom.

 

        restau21.jpg (42749 bytes)

Er kan terug gestart worden met het monteren van de Suzuki RV125.

 

Op 29/10/2003 al de onderdelen die geel moeten gespoten worden weggebracht.

24/12/2003  De gespoten onderdelen gaan afhalen

  wpe1B.jpg (128351 bytes)